Potrivit unui studiu făcut de B2C Europe, 79% dintre consumatorii europeni au abandonat coșul online de cumpăraturi măcar o dată în ultimele șase luni. În ultima lună, acesta a fost de 39% iar o treime nu s-au mai intors pentru a finaliza achiziția.

B2C Europe a intervievat 2,400 de oameni din Marea Britanie, Franta, Germania, Olanda, Belgia, Spania, Italia și Elveția.

 

„Nivelul de accesibilitate marit permite clientilor sa abandoneze cosurile de cumparaturi fara nicio problema, si sa mearga in alt loc sa achizitioneze”, spune managing director-ul B2C, Stuart Rivett.

Rata de abandon al coșului ar putea părea  mare, însă aceste este în scădere față de alți ani. Asta pentru că marketerii au învățat să facă oamenii să se întoarcă. Cel mai bun lucru pe care un magazin online poate sa-l facă pentru a-și scădea rata de abandon este să elimine cât mai mulți din pașii necesarii tranzacției și să facă procesul cât mai transparent. De exemplu, eliminați căsuțe text destinate chestionarii consumatorilor (de unde ati aflat de noi, ce produse ati mai cumparat înainte etc.). Aceastea mai mult încurcă.

Conform raportului, 43% dntre consumatori renunță la coș datorită politicii de livrare sau returnare. Aceste politici trebuie să fie flexibile și cât mai avantajoase pentru cumpărator, costul și timpul de livrare fiind cele mai importante. De asemenea, ajută să fie clar vizibile.

Eforturi de marketing nu trebuie nici ele neglijate. Oferte temporare care dureaza doar cateva ore ar putea crește vânzările semnificativ, iar despre newsletter deja nu mai e loc de discuție. Daca nu există un newsletter, ceva e în neregulă cu modul în care vă promovați afacerea.