Deși e încă o piață săraca, Romania dă însă semne că are un potențial mare. În 2015, piata de retailing online a ajuns la 1.4 miliarde de euro în creștere cu 27% fața de 2014. În 2014, rata de creștere a fost tot de doua cifre. Puține industrii din Romania, mai ales in plină criză, se mai pot lauda cu astfel de creșteri.

Idea este clară: este mult loc de mai bine. Companiile încep ușor, ușor să se maturizeze si tot mai multe au prezență online. Astăzi, sunt în jur de 20,000 de magazine online în romania dintre care doar 2,000 sunt active. În jur de 100 dintre acestea vând de mai mult de 1 milion de euo pe an.

Majoritatea pre­feră să folosească încă desktop-ul atunci când cumpără online, dar utilizarea mobilului a crescut spectaculos în 2015, iar trendul se amplifică în decursul acestui an.

Alte date utile:

  • un român cumpără de  8,2 ori pe an online.
  • 90% preferă plata la ramburs, ceea ce îi câpie pe retaileri.
  • valoarea medie per trazacție a fost  58 euro în cazul magazinelor de peste hotare şi de 40 euro în cazul magazinelor online din România.
  • Din punct de vedere al valorii coşului mediu, segmentul Electro IT a înregistrat o scădere în 2015 comparativ cu 2014, de la 800 lei în 2014 la aprox. 680 lei in 2015.