Cei doi piloni principali de sustinere ai oricarei afaceri din mediul online sunt continutul si promovarea. Sintagma „content is king” (continutul este rege) este una din cele mai des folosite de catre marketerii cu experienta. Un continut bun – care ofera valoare cititorului sau utilizatorului unui magazin online si este memorabil – trebuie sa fie temelia oricarui proiect online. Fara el, se pot investi milioane in reclame Adwords sau Facebook fara sa avem ROI (return of investment).

In cazul nostru, al celor care lucram in e-commerce, continutul bun trebuie sa cuprinda:

  • O descriere a produsului care sa nu insele asteptarile clientului – ba mai mult, una care sa inspire incredere.
  • Testimoniale sau marturii din partea fostilor sau actualilor clienti care pot garanta pentru calitatea produsului cat si a serviciilor magazinului.
  • Un sistem de procesare a platilor care este agreat, inspira incredere si nu ingreuneaza procesul.
  • Poze care au rezolutie buna, facute de un fotograf profesionist. Filmarile ajute, de asemenea.
  • Filtre bune care ajuta clientul sa ajunga la produsul pe care il cauta mai repede si fara batai de cap.
  • La fel ca mai sus, interfata general a siteului trebuie sa fie foarte usor de folosit. De la adauga in cos, pana la plata, fluxul trebuie sa fie cat mai lin. E de ajuns o adresa de livare, un email si un telefon. Nu incercati sa complicati lucrurilor, orice v-ar sugera departamentul de marketing in privinta asta. Fiecare camp aditional din procesul de achitizie o sa va scada conversia.
  • Suport care este disponibil si prompt.
  • Politica de retur. Nu va fie teama sa oferiti retur cat mai avantajos, eventual sa va oferiti sa platiti si livrarea returului. Ca un client sa aiba incredere in magazinul dumneavoastra, trebuie mai intai sa acordati incredere!
  • Folositi butoane „call to action” (cumpara, adauga in cos, etc.) care sunt vizibile. Aici ajuta foarte mult teste A/B in care incercati mai multe variante si ramenti cu cea cu cea mai buna conversie.
  • Imbunatatiti timpul de incarcare a paginii. Fiecare secunda conteaza.
  • Optimizati siteul pentru mobil. Acum, chiar si in Romania, sunt mai multi utilizatori de internet pe mobil decat pe desktop. Riscati sa pierdeti foarte mult daca nu aveti un site optimizat, responsive pentru mobil. De asemenea, optimizarile de content marketing (marketing de continut) difera de la platforma la platforma.

Dupa cum se vede, increderea este foarte importanta pentru un magazin online si am folosit cuvantul asta de cel putin 5 ori in articolul asta. Toate eforturile magazinului trebuie sa fie directionate catre construirea increderii, dar si facilitarea achizitiei.

Ar mai fi niste lucruri de spus despre continutul newsletter-ului si facebook. Desi acestea sunt clasate ca metode de promovare, pe fiecare dintre ele trebuie sa aveti o strategie bine pus la punct pentru continut.