Andrei Radu, fondator GPeC, a stat de vorbă cu StartupCafe și a împărtășit niște statistici revelatoare din industria comerțului online din Romania. Mulți comercianți din industrie se plâng ca piața este prea mică, cumpăratorii nu sunt sofisticați ori nu au încredere și asa mai departe. Iată ca multe lucruri se schimbă, și ar fi bine ca mulți să ia aminte alfel pierd valul.

Câteva găselnițe ale celor de la GPeC.

  • Brandurile mari, traditionale in retailul offline, devin branduri-locomotiva, au avantajul ca-si pot migra mai usor clientii din offline in online pentru ca au deja clienti fideli
  • In acelasi timp, brandurile mari cresc si segmentul magazinelor online (multibrand) in care activeaza
  • Procentual vorbind, esantionul 35-45 ani este foarte aproape de cel de-al doilea – e generatia care avea deja internet acum zece ani si cumpara online pentru ca s-au obisnuit cu internetul
  • 83-84% sunt din mediul urban
  • Cei ce cumpara online se incadreaza in salariul mediu pe economie – 1.700-1.800 lei lunar
  • Ne-am lovit in ultima perioada de tot felul de “Black Friday-uri”, pentru a compensa perioade din an in care oamenii nu mai cumpara pentru ca asteapta reduceri
  • Pe termen lung, nu e OK pentru piata pentru ca se obisnuiesc consumatorii sa astepte perioadele de reduceri
  • 30-40% din traficul magazinelor online este generat de pe device-uri mobile – smartphones si tablete
  • Adaptarea site-urilor magazinelor online la mobile este obligatorie